2016. január 9.

A bosszú szerepe a könyvvásárlásban

Mint a Konyhasónapló régimódi adminja, nagy lépést tettem 2015-ben. Környezetvédelmi, személyiségfejlődési, szemészeti és sznobsági okokból elhatároztam, hogy vásárolok magamnak egy e-bookot és ezzel szállok fel a 21. század robogó digitális vonatára. (Van olyan? Nincs. De még lehet!)

Az év eltelt, és már a második cégtől várom, hogy a termék eljusson a raktárból a boltba, ahol átvehetem. Most már látom, a „három nap szállítás” a kereskedelemben egyenlő lehet négy héttel is, de úgy kell nekem, miért akartam támogatni a hazaiakat az angolokkal szemben? Közben a kütyü gyártójától rendeltem szép tokot hozzá, igen, a semmihez, gyönyörű mustársárga, angolul: honey, nincs ezeknek szemük, hiszen tipikus angol-mustár színe van, persze nem is az angoloktól fogom megkérdezni, milyen színe és íze van az ételeknek! A megfelelő szín kiválasztása különben 2x30 percig tartott, de megérte. Szóval ez persze megjött pikkpakk, és csak nézegetem és vigasztalom, mert nagyon várja a lakóját, naponta többször megsimogatom, kinyitom, pattintgatom a mágnes-zárját. Látszólag üres, de valójában több száz könyv ígérete fekszik benne. Szerettem volna Clarissa Dickson Wright önéletrajzi könyvével felavatni a gépet, de nem sikerült. Ezért úgy álltam bosszút a nem teljesítő kereskedőkön, hogy megrendeltem a könyvet PAPÍRON! Háááááháááá! 


Tegnap levél érkezett a bolttól, kérik hogy értékeljem őket, mert pályáznak a "megbízható bolt" címre. 
Első kérdés: Megkapta már a rendelt terméket?
  1. Igen, …. napon belül megérkezett/átvettem személyesen.
  1. Nem, még nem érkezett meg.
  1. Lemondtam a rendelésem, mert ...
  1. A bolt lemondta a rendelést, mert ...
Második kérdés: Mennyire elégedett a kiszállítási idővel/átvétellel?
  1. lassú
  1. gyors
Tudom én, hogy nincs elég vásárló, tehát nincs nyereség, törzstőke meg soha nem is volt, nincs raktározás, akadozik a kiszállítás, a futár csak munkaidőben jön (otthonra), ha bolt van, akkor lassan kerül oda a beszállítótól, ha odaér, akkor nincs ügyintéző aki írjon a vevőnek, ha odamegy az ember, akkor tömeg van és nem találják a tételt, és akkor aztán tényleg nem vásárolunk, mert nincs bizalom, nincs idegrendszer, hanem kattintunk a külföldi oldalakra. De akkor miért van kereskedelem? És hol az e-bookom?!
Azt hallottam, egyes szerzők az elektronikus könyveket is képesek dedikálni. Remélem nem fogják összefirkálni az én kis honey-mat, ha egyszer tényleg megkapom...

4 megjegyzés:

  1. e-book?!
    „Miért e lom?”
    (Akkor már inkább a koszlottas, kunkorodó lapszélű, 3-4 forintos Olcsó Könyvtár sorozat!)
    :D

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép tok. Ahogy Micimackó mondaná, "mindenfélét lehet benne tartani...."

    VálaszTörlés
  3. Biztos van hepiend (sic!) is, vagy nincs?

    VálaszTörlés
  4. Hepiend nincs? De van! A kis tok megtelt gazdájával!

    VálaszTörlés